privatni vrtić koloseum • Milana Rakića 125g (ugao sa Murmanskom) Beograd, Zvezdara / Mirijevo • upis cele godine

Home Blog Aktivnosti dece od 37.-48. meseca

Aktivnosti dece od 37.-48. meseca

* RADOST DRUŽENJA *

Kontrolišite zdravlje deteta redovnim pregledom kod pedijatra. Ovo je vreme kada se rade i dodatni preventivni pregledi kod očnog lekara i logopeda. Sa pedijatrom porazgovarajte o razvoju deteta, kao i o svemu što vas možda brine u vezi sa tim.

Podsticanje razvoja samostalnosti prati osamostaljivanje u obavljanju toaletnih navika, samostalno se svlači i oblači, ali još uvek može da ima problem sa zakopčavanjem i vezivanjem pertli, sigurnije se služi kašikom i viljuškom i manje je neuredno. Trogodišnjaci su u početku smireni i sigurni u sebe, a kako se približavaju četvrtoj godini postaju nesigurniji, uznemireniji i energičniji.

Sposobnosti i veštine koje dete stiče: pokazuje interesovanje za igru sa vršnjacima i odraslima, uzvraća u igri, uči od njih i imitira ih, uči da deli stvari sa drugom decom i da sačeka svoj red, koristi rečenice od 4-5 reči, zna ime bar jednog prijatelja, poneko dete izbaci dnevno spavanje, samostalno pere i briše ruke, počinje da igra društvene igre, voli knjige, slagalice, igračke životinja, igre u vodi, u pesku, igranje uloga i muziku, priča o događajima iz života, prepričava priče, zna da imenuje većinu predmeta iz svakodnevnice, zna šta je stvarno, a šta izmišljeno, uči pesmice napamet, razlikuje i klasifikuje objekte prema boji i obliku ili prema veličini i boji, koristi makaze, sa lakoćom hoda, trči i skače, može da stoji i skakuće na jednoj nozi, može da nacrta neka napisana slova kada mu prethodno pokažete.

Kako roditelji podržavaju razvoj deteta: omogućite detetu da se igra sa vršnjacima, postavite jasna pravila i ograničenja za vaše dete i budite dosledni u njihovoj primeni, igrajte se igara sparivanja, pronalaženja istog i memorije, igrajte se brojanja svega i svačega, recitujte i pevajte dečije pesmice, tražite da vam dete opiše predmete i dešavanja u njegovom okruženju, upoznajte dete s pojmom vremena (danas, juče, sutra, ujutru, uveče), učite dete da pospremi svoje igračke, kutak i sobu, puštajte omiljenu muziku i plešite sa detetom maštajte zajedno, igrajte se izmišljenih igara sa detetom, pretvarajte se, pustite da vas ono vodi, razgovarajte o tome kako se oseća, pomozite mu da govori o svojim strahovima, kada osećanja izrazi rečima može da mu pomogne da ih razume i ostvari kontrolu nad njima, biće puno pitanja „zašto?“, nađite vremena da odgovarate na njih, a ako ne znate odgovore potražite ih.

Akcenat na bezbednost deteta kao u prethodnom periodu. Nikada dete ne ostavljajte samo u kući, kolima ili dvorištu. Ne dozvolite detetu da samo prelazi ulicu. Nadzirite igru blizu ulice i na mestima kuda prolaze automobili. Koristite sigurnosno sedište na zadnjem sedištu vozila.

Znaci upozorenja da je vreme da se konsultujete sa pedijatrom su sledeće manifestacije koje primetite kod deteta: ne pokazuje interesovanje za interaktivne i izmišljene igre, ignoriše drugu decu ili ne reaguje na osobe van porodice, pruža otpor pri oblačenju, svlačenju i korišćenju toaleta, ne može da skače u mestu, ima teškoće u pisanju i crtanju, ne razume pojmove „isti“ i „ razlićit“, ne koristi pravilno zamenice „ja“ i „ti“, ne izvršava tri uzastopna naloga, ne ume da prepriča omiljenu priču, govori nepravilno, gubi sposobnosti koje je nekada imalo.

Preuzeto iz brošure Udruženja pedijatara Srbije

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Kontakt