privatni vrtić koloseum • Milana Rakića 125g (ugao sa Murmanskom) Beograd, Zvezdara / Mirijevo • upis cele godine

Home Blog Aktivnost dece od 25.-36. meseca

Aktivnost dece od 25.-36. meseca

* PERIOD KADA MAŠTA CVETA *

Razvoj samostalnosti podsticati kroz sledeće aktivnosti: samostalno pere ruke, pokušava da se umiva i pere zube četkicom, samostalno koristi kašiku, počinje da koristi viljušku, neke delove odeće može samostalno da skine i obuče, a za druge mu je potrebna pomoć, toalet koristi pod nadzorom odrasle osobe. Ponudite detetu da izabere šta će da obuče ili pojede, odnosno šta će da se igra. Detetu treba omogućiti da radi stvari na svoj način.

Kod ishrane u ovom periodu je bitno da poštujete mesto i vreme predviđeno za obroke i izbegavajte davanje hrane mimo obroka. Dajte detetu mogućnost izbora – da za obrok izabere jedno od dva ponuđena jela.

Sposobnosti i veštine koje dete stiče: lakše podnosi odvajanje od roditelja, rado se igra u društvu dece, prati uputstva koja sadrže dva-tri naloga, kombinuje dve do tri reči i stvara rečenice, odgovara na jednostavna pitanja, ima funkcionalan rečnik od 50 reči, zna kako se oglašavaju životinje, koristi toalet uz pomoć odrasle osobe, kontroliše potrebu za pražnjenjem tokom dana (moguće povremene nezgode), pokazuje širok opseg emocija, prepoznaje emocije i kod drugih, zna da kaže svoje ime, godine i pol, samostalno lista slikovnice, sparuje boje, zna da pokaže predmete iste boje, igra se igračkama koje imaju dugmad, poluge, pokretne delove, voli da ih sklapa i rasklapa, pravi toranj sa 6 i više kockica, peva delove pesmica, može da okrene kvaku na vratima, može da vozi tricikl, pravilno niže krugove po veličini.

Kako roditelji podržavaju razvoj deteta: vodite dete na mesta gde se igraju druga deca da bi se igralo pored njih i postepeno ih uključivalo u svoju igru, vodite dete u park ili prirodu da se penje, trči i hoda, ustanovite zajedničko vreme za čitanje i dozvolite mu da samo okreće stranice knjige, iskoristite priliku da ga naučite šta je gore, a šta dole, šta je malo, a šta veliko, omogućite mu da koristi bojice, flomastere, papir i zajedno crtajte, tražite da sparuje predmete iste boje ili oblika, dajte detetu uputstva koja sadrže 2-3 naloga, kada imenujete predmete dodajte prideve uz imenice, igrajte se skrivanja i kompleksnih igrica gde će koristiti maštu, tražite da pokazuje stvari na slikama i ponavlja reči posle vas, uključite ga u pospremanje stana i dajte mu jednostavne zadatke, dajte mu da sklapa jednostavne slagalice i obavezno pokažite da ste ponosni na njegov rad.

Bezbednost je i dalje prioritet. Nikada ne ostavljajte dete samo u kući, u kolima ili u nekom drugom prostoru u kome boravi.Odmaknite nameštaj od prozora i postavite zaštitu na prozorima. Nadgledajte igru blizu ulice i mesta gde prolaze kola. Oružje držite propisno, dalje od deteta, pod ključem, nenapunjeno sa odvojenom municijom. Raspitajte se da li postoji oružje u kući u kojoj se vaše dete igra. Kada vozite dete u kolima koristite sigurnosnu fotelju na zadnjem sedištu.

Znaci upozorenja da je vreme da se konsultujete sa pedijatrom su sledeće manifestacije koje primetite kod deteta: često pada ili ima problem sa hodanjem po stepenicama, nerazgovetno govori, ne razume jednostavne naloge, ne izgovara rečenice, nema kontakt očima, ne igra se pretvaranja, ne želi da se igra sa drugom decom ili sa igračkama, gubi veštine koje je već steklo.

Preuzeto iz brošure Udruženja pedijatara Srbije

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Kontakt